ساینا
پس از موفقیت‌های چشمگیر تیبا به عنوان اولین خودرو ملی شرکت سایپا، در سال 1392 این شرکت تصمیم گرفت تا با ایجاد برخی تغییرات (فیس‌لیفت) این خودرو کوچک، محصولی به مراتب مدرن‌تر و زیباتر را به بازار عرضه نماید. ساینا که در ابتدا نام 232 برای آن انتخاب شده بود، همچون برادر بزرگتر خود (تیبا) بر روی پلتفرم X200 بنا شده، اما بزرگ‌ترین تفاوت آن با سایپا تیبا این است که ساینا تنها در نسخه سدان به بازار عرضه شده و فاقد نمونه هاچبک است.

انواع خودروی ساینا
سایپا ساینا هم اکنون در 3 تیپ EX، SE-A و (SE-A(LUX به بازار عرضه می‌شود که تمامی تیپ‌ها از پیشرانه‌های یکسانی برخوردارند اما از لحاظ امکانات و نوع گیربکس با یکدیگر متفاوت هستند.

لوازم یدکی ساینا
امروزه هر وسیله ای دارای ادوات و لوازم مخصوص به خود است که در صورت لزوم بتوان آن ها را جایگزین قطعات از کار افتاده کرد.
وسایل نقلیه و مخصوصا خودرو های سواری همچون ساینا نیز از این مهم مستثنا نبوده و نیستند.
از همین رو لوازم جانبی ساینا هم جهت تهیه و جایگزینی با قطعات آسیب دیده در دسترس قرار دارند.
قطعات یدکی ساینا را می توان به سادگی در محدوده چراغ برق تهران و از فروشگاه های معتبر چون الوند پارت تهیه نمود.

مشخصات ساینا
موتور ساینا که با کد M15 شناخته می‌شود و یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر و 8 سوپاپ است که از قدرت 87 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه و گشتاور 128 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه برخوردار است. این خودرو دارای گیربکس دستی پنج دنده است.
سایپا برای انتقال نیروی موتور این خودرو، به چرخ‌های جلو دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته است.

لوازم یدکی در اقصی نقاط ایران
اگرچه بازار اصلی لوازم یدکی در محدوده چراغ برق (خیابان ملت) تهران قرار دارد ولی این بدان معنا نیست که ارائه خدمات در دیگر نقاط ایران امکان پذیر نبوده و یا حتی با ذره ای اخلال صورت پذیرد.
مجموعه الوند پارت با ارائه خدمات ویژه و منحصر به فرد خود جهت تهیه هرچه آسانتر لوازم یدکی ساینا نه تنها این امر را محقق بلکه فاصله ای زیاد میان خود و رقبایش ایجاد نموده است.